.

.
"Sweetest Festival Ever" 13 May 2017 | Red Carpet Avenue Strand Mall, Kota Damansara

Monday, November 1, 2010

Hujan a.k.a Rain

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia ......



011110

6 am : bangun pagi :: Ya Allah ! hujan tak berhenti lagi ?? (hujan dari kelmarin lagi).. lebatnya ...jap g exam neyh .. macam mana nak pi sekolah , amek exam ?? hummm.... sedih

6.10 am : bangun jugak..p mandy + siap2 nak pi sekolah walupun taw hujan lebat . masa mandi.....sejuk !!! biru habis mulut... adoyaii... dah siap semua dengan sembahyang sekali .. p dok depan pintu tgk hujan yang lebat tuu...

6.45 am : ayah :: nak p sekolah ka ??
                 fina :: nak p...exam sains hari nie ..
               ayah :: ++ diam ++




7.00 am : ayah bagi baju hujan , sowh fina pakai . dia kata , "jom laa..".. time tuu , hujan x lebat sangat ..memang tak basah teruk .. lagipun, sekolah dekat dengan rumah .. (fina naek moto je, uke ! kereta tak de ..... )

7.05 am : Alhamdulillah ... selamat sampai kat sekolah ... ready nak amek exam ...

8 am : Science paper 1 . fina siap awal sikit . sementara dok tunggu cikgu kutip paper, fina renung laa kat luar ..hujan tak berhenti lagii... fina terfikir , "hujan nie dari kelmarin lagi..tak berhenti pun..kejap lebat gler, pastu kurang sikit, pastuh renyai2...then, lebat balik ...Ya Allah ! banjir teruk tahun 2005 kat perlis dulu akan berulang ke ?? harap2 , tak .... amminnn ...."

9.35 am : Science paper 2 . jawab punya jawab , siap . n FYI, hujan xberhenti lagi time tuh .. and.......................

12.00 pm : pengumuman dari penolong kanan hem, " Perhatian kepada pelajar tingkatan 1, 2, 4, (dan 6 kowt ... huhue~), peperiksaan akhir tahun akan ditangguhkan sehingga tarikh yang diberitahu kelak .. bla..bla..bla.. " exam ditangguhkan bcoz ada sekolah dah dinaiki air . oleh sebab soalan selaras 1 Perlis , if satu sekolah tak boleh amek exam, 1 Perlis tak boleh amek exam . Alhamdulillah..subjek penting untuk kelas 4Rasional semuanya sempat diduduki . tinggal 1 paper lagi, sivik .. tak penting sangat .. tak pe lahh . study ckit2 ja...

~ banjir di Perlis tahun 2005 ~
12.30 pm : masuk dewan . cikgu suruh . ada perhimpunan . dalam perhimpunan tuu cikgu cakap .. ada sekolah dah banjir .. so, kami semua kena berjaga2 ( buat persediaan banjir) .. bla..bla..bla.. (banyak lagi cikgu cakap...tak tertulis di sini)

Lepas perhimpunan..fina chow troz bcoz ayah dah mai ambik .. datang tadi dalam hujan , balik pun dalam hujan jugak .. dah balik rumah tuu , dengar laa khabar berita sal banjir . jalan utama kat kangar pun dah ditutup . Ya Allah, banjir teruk tu mungkin akan berulang .. berdoa je lah ..


Berita Banjir Teruk Tahun 2005

Mata Ayer , Perlis (2010) .




* masa posting nie ditulis : 10 : 15 pm ( 1.11.10 ) -- hujan dah berhenti
* masa posting nie nak d'publish : 12:43 am (2.11.10) -- hujan mula nak turun balek ......




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...