.

.
"Sweetest Festival Ever" 13 May 2017 | Red Carpet Avenue Strand Mall, Kota Damansara

Tuesday, November 23, 2010

Tahniah Pasukan Hoki Malaysia !!! ;)

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia ...



Fina baru lepas tengok perlawanan hoki antara MALAYSIA dan India peringkat separuh akhir . fina setia di depan tv dari pukul 5.30 petang tadi sampai laa habis perlawanan .. penuh debaran ouh !! lepas habis separuh masa kedua .. kedudukan terikat 3-3 . so, perlawanan di bawa ke masa tambahan .. 6 minit kowt .. kalau tak salah laa ... betulkan fina eyh kalau salah .. :) huh ! berdebar gler .. macam nak tercabut jantung ouh ! berdoa sangat-sangat Malaysia boleh masuk final .. sebelum nie Malaysia tak pernah masuk final .. asyik dapat pingat gangsa ja dalam acara hoki sukan asia nieyh ... tunggu punya tunggu ......
yeahhhhhh !!! Malaysia menang, 4-3 ! gol hasil daripada penalti corner .. Alhamdulillah .. bersyukur sangat-sangat ...

Tahniah Pasukan Malaysia !!! ;)




hoki nie guna golden gol ... sapa yang masukkan gol dulu dalam masa tambahan, terus dikira sebagai pemenang ... Alhamdulillah ... gol tu memihak kepada pasukan negara kita .. pemain-pemain kita nampak bersyukur sangat-sangat .. sampai ada yang menangis ... hummmm ..... Anda memang hebat , hero-hero Malaysia ! :)



di Final, MALAYSIA akan bertemu dengan pasukan Pakistan . pingat perak dah ada dalam genggaman .. sepatutnya tu dah cukup bermakna buat Malaysia kan .. tapi kalau boleh, lepaskanlah pingat perak tuu kat Pakistan , kita ambik pingat Emas ... hehehe . hopefully Malaysia menang di final nanti sekali gus menambah koleksi pingat Emas kita untuk suka Asia kali nie .. Aminnnnn~ GOOD LUCK , MALAYSIA !! MALAYSIA BOLEH !! ;)



PERJALANAN SKUAD HOKI MALAYSIA DI SUKAN ASIA KE-16, GUANGZHOU ....

Peringkat kumpulan A

Malaysia vs Singapore :: 3 - 0
Malaysia vs Korea Selatan :: 2 - 2
Malaysia vs Oman :: 12 - 2
Malaysia vs China :: 4 - 2

Malaysia menamatkan saingan Kumpulan A :: 10 mata di tempat kedua . (hanya dipisahkan perbezaan gol dengan Korea Selatan)



Separuh Akhir

Malaysia vs India :: 4 - 3

AKHIR
Malaysia vs Pakistan


p/s : si budak NUR EDRINA nie tak aktif sukan pun . tetapi, dia merupakan penyokong kuat team MALAYSIA dalam semua acara sukan .. heee~ (^^,) MAJULAH SUKAN UNTUK MALAYSIA !!! ;)
p/s 2 : gambar-gambar pemain hoki di atas adalah gambar-gambar dari perlawanan sebelum ini ..


sumber foto pemain2 pasukan Malaysia :: Hidup Adalah Anugerah dan Astro Arena

0 Stars Talking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...