.

.
"Sweetest Festival Ever" 13 May 2017 | Red Carpet Avenue Strand Mall, Kota Damansara

Wednesday, November 12, 2014

Dugaan dari-Nya.....

Assalamualaikum...
Annyeong Haseyo...


Inginku menangis sekuat hati taktala membuka e-mail tersebut. Perkara yang paling aku takut, paling minta dijauhkan saat aku bergelar pelajar..benar benar terjadi. Menatap skrin phone beberapa ketika. Terdiam. Terkedu. Akhirnya air mata takdapat di tahan lagi. Bukan sekadar jatuh. Tapi jatuh mendadak dan sangat terluka bila nampak gred yang paling diri ni taknak tengok ..terpapar kemas di dalam kotak itu. Terfikir mak abah. Macam mana nak bagi tau diorg? Diorg mesti kecewa. Tapi better bagi tau dari pendam kan? InsyaAllah diorg faham.


Feeling down? ya. sangat :'( Saat entry ni di'publish..diri ini tekad. "aku perlu move on". jatuh kali ni sangat parah lukanya. aku perlu bangkit. tiada guna meraung. Itu hasil usahaku sepanjang lima bulan tersebut. Usaha? Ya. Usaha. Tapi aku tau itu bukan usaha terbaik ku.  bersyukurlah masih ada peluang untuk memperbaikinya. jangan ambil peluang tu dari aku, yaAllah. Hm. Muhasabah diri. Fikir positif. Allah nak duga. Dugaan Allah tanda sayang, bukan? mungkin aku terlalu leka. Hm. Semester depan akan jadi sangat mencabar, lebih mencabar dari semester sebelum ni. Kuatlah diri. Usaha lebih lagi. Semester terakhir...jadikan ia benar2 terakhir. Nak grad on time kan? Do ur best, Edrina. your veryyyy best.


Mak abah. Maafkan kakak. Kakak usaha lebih sem depan. Tu janji kakak.


4 Stars Talking:

IamYati NurHayati said...

Hey i know your feeling. Be strong dear... May your new sem much better than this sem... yes maybe ujian Allah jugak


*i rindu blog. jenjalan jap. nampak this entry. heh. u go girl. taknak sedih2 lagi. semua dah lepas. just concentrate for the next sem. me love you so muchhii muchhii. hehe #berdualebihbaik :p*

beba ifa said...

Assalamualaikum nuredrina :)

tabahkan hati...sy pernah dapat result yg jatuhkan pointer sy...memang sedih...

tapi percayalah, Allah dah rancang segalanya untuk setiap hambaNya di dunia ni...bersabar dan anggap tu sebagai cabaran untuk bangkit semula.. :)

Salam uitm dihatiku...
tq so much sudi visit blog sy ^_^
http://kylifa.blogspot.com/

e d r i n a . 피나 said...

@IamYati NurHayati thanks dear. i really need time to get back on the track. will try my best untuk final sem nanti. insyaAllah. again, thanks madusss. :')) <3

@beba ifa W'salam. terima kasih, sis :') insyaAllah..amin..

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Jangan bersedih yer... Teruskan usaha, Insha Allah sem depan lebih baik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...